Berita Terkini Public Mutual

Rabu

Seronoknya Kerjaya Konsultan Pelaburan


      Alhamdulillah hari ini saya berjaya "closed" satu kes lagi. Dengan prospek ini, saya bersyukur kerana saya tidak perlu memberi huraian yang panjang lebar tentang pelaburan. Prospek saya sudah memahaminya apabila membaca maklumat pada brochure yang saya berikan semasa berjumpa beliau di Ampang Park. Buat janji temu dengan beliau pun cukup mudah. Alhamdulillah.


      Kerjaya sebagai konsultan pelaburan memang mencabar; pada masa yang sama menyeronokkan. Bertemu prospek yang sangat baik terasa bertuahnya badan. Hm... ada juga prospek yang cerewet, sampai pening kita dibuatnya. Sebenarnya prospek yang cerewet ini mengajar kita supaya sentiasa melengkapkan diri dengan ilmu pengetahuan. Kepada mereka yang baru berjinak dalam dunia kerjaya ini, kuatkan hati menerima cabaran yang ada.