Berita Terkini Public Mutual

Selasa

Kemusykilan Yang Membunuh

Beberapa bulan ini saya giat membuka kaunter promosi di beberapa tempat. Saya menemui ramai prospek yang berminat untuk melabur. Malah ada yang tidak memerlukan saya memberi penjelasan panjang lebar ataupun membuat janji temu kedua. Mereka meminta borang untuk diisi kerana selama ini memang mereka tercari-cari konsultant yang dapat menguruskan pelaburan mereka menggunakan wang simpanan pekerja.

     Bermacam-macam prospek yang saya temui dan pelbagai soalan serta keraguan yang pernah saya jelaskan. Di sebalik ramai prospek yang minat melabur, masih ramai lagi prospek di luar sana yang belum mendapat infomasi sebenar tentang pelaburan. Saya berasa sangat bertuah kerana berupaya untuk keluar dan bersedia pergi kepada mereka untuk membuka ruang supaya mereka turut bersama menjana pendapatan pasif melalui pelaburan.     

     Ada juga yang sudah mengetahui kebaikan melabur tetapi masih belum terbuka hati untuk memulakan langkah melabur. Saya pasti ada kemusykilan yang masih menyelubungi mereka. Cubalah luahkan apa sahaja kemusykilan yang ada. Cari jawapan. Bukan apa, takut-takut kerana keraguan dan kemusykilan yang tidak diluahkan boleh membunuh peluang meraih keuntungan yang besar dalam pelaburan. Pelaburan berkait rapat dengan masa. Semakin banyak masa dibazirkan semakin banyak juga ringgit yang terbang begitu sahaja. Alangkah ruginya!!!